Standardy Ochrony Małoletnich
INFORMATOR DLA DZIECI
1. Jesteśmy placówką medyczną i chcemy żebyś czuł/-a się u nas dobrze i bezpiecznie;
2. Jesteś w naszej placówce, gdyż potrzebujesz opieki medycznej. Pracują tu lekarze, asystentki
stomatologiczne, higienistki oraz rejestratorki gotowe do pomocy dzieciom i młodzieży;
3. Personel będzie Cię traktować z szacunkiem, nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać Ciebie,
dotykać ani fotografować bez Twojej zgody;
4. Na badania wchodzisz z mamą, tatą lub innym opiekunem prawnym sprawującym opiekę. Oni
mogą być zawsze z Tobą;
5. Przed badaniem lekarz wytłumaczy Ci co będzie robił i dlaczego;
6. Masz prawo zadawać pytania (np. jak ma na imię lekarz lub asystentka; na czym będzie polegało
badanie). Postaramy się udzielić odpowiedzi w zrozumiały dla Ciebie sposób;
7. Jeśli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył swoim zachowaniem
Twoje granice – powiedz o tym lekarzowi, asystentce lub innemu personelowi placówki i poproś o
pomoc;
8. Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje pamiętaj, że nie jesteś sam/a.
Tutaj są całodobowe numery telefonów do osób, z którymi możesz porozmawiać i zaufać:
➢ Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” tel. całodobowy 800
12 00 02
➢ Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży 116 111
➢ Policyjny telefon zaufania dla osób doznających przemocy domowej 800 120 226.
9. WiFi w naszej placówce jest zabezpieczone hasłem.
2. Jesteś w naszej placówce, gdyż potrzebujesz opieki medycznej. Pracują tu lekarze, asystentki
stomatologiczne, higienistki oraz rejestratorki gotowe do pomocy dzieciom i młodzieży;
3. Personel będzie Cię traktować z szacunkiem, nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać Ciebie,
dotykać ani fotografować bez Twojej zgody;
4. Na badania wchodzisz z mamą, tatą lub innym opiekunem prawnym sprawującym opiekę. Oni
mogą być zawsze z Tobą;
5. Przed badaniem lekarz wytłumaczy Ci co będzie robił i dlaczego;
6. Masz prawo zadawać pytania (np. jak ma na imię lekarz lub asystentka; na czym będzie polegało
badanie). Postaramy się udzielić odpowiedzi w zrozumiały dla Ciebie sposób;
7. Jeśli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył swoim zachowaniem
Twoje granice – powiedz o tym lekarzowi, asystentce lub innemu personelowi placówki i poproś o
pomoc;
8. Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje pamiętaj, że nie jesteś sam/a.
Tutaj są całodobowe numery telefonów do osób, z którymi możesz porozmawiać i zaufać:
➢ Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” tel. całodobowy 800
12 00 02
➢ Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży 116 111
➢ Policyjny telefon zaufania dla osób doznających przemocy domowej 800 120 226.
9. WiFi w naszej placówce jest zabezpieczone hasłem.